maanantai 5. syyskuuta 2011

mökkisunnuntai!

08.19
Äiti: -Lähetkö sinä sinne mökille?
Minä: -Mmmhmmhm...
Äiti: -Kohta lähdetään sitten.
Minä: -Mmmhmmhm...

08.25
Raahaudun vessaan ja kömmin takaisin sänkyyn. Mietin mitä ihmettä mä laitan päälle, etten mä palellu.

08.30
Mä olen vetänyt jalkaan pitkät kalsarit ja villalegginsit sekä hameen. Lisäksi mulla on paksu villatakki ja huivi visusti kaulassa. Vielä säärystimet, villasukat ja reiskat jalkaan ja mä olen ready to go. Ai niin ja lapaset!
08.40
Mä istun auton takapenkillä tyynyn, lankakerän ja koulukirjojen kanssa. Mun ajantaju menee.

Jonkin ajan kuluttua
Mun tajunta alkaa hämärtyä. Mulla menee hermot suomipoppiin, siirryn omiin kuulokkeisiin. Kohta mä en enää tajua mistään mitään.



Seuraava asia minkä mä tajuan on se, että ajetaan huoltsikan pihaan, ja äiti ostaa mulle tuplan, koska mä en ole syönyt aamupalaa. Mä mutustan sitä onnellisena takapenkillä.

Kaarretaan mökin pihaan. Se on täynnä sieniä. Ihan törkeen kylmä. HYI. Nappaan kamat kainaloon ja painelen laiturille. Sen päädyssä kärvistelee kuolemaa tekevä sudenkorento, ja minä nappaan kiireesti kameran, kun kerrankin on sudenkorento joka ei karkaa.


Laiturilla on mukavan lämmintä. Mä syvennyn kameraan, löysin siitä uusia hienouksia. Sitten mä kipitän sisälle, missä on jo tulet kaminassa, vaikka ei se vielä paljoa lämmitäkään. Vihdoin mä saan muutakin ruokaa kun sen tuplan. Teetä mun ihanasta mökkimukista ja näkkäriä. Maistuu!

Mä valtaan sängyn, tungen kuulokkeet korviin ja havahdun klo 12.45 hereille. Hiipparoin pihalle kameran kanssa kuvailemaan kaikkea kivaa.







Sitten äiti paistoi sieniä ja keitti nuudelimakkaramössöä, ja sitten mä yritin ahkerasti lukea ruotsia. Äiti tiskasi ja sitten lähdettiin takasin kotia kohti. Mä yritin ahkerasti lukean Alkemistia på svenska, mutta mun vireystila ei ollu ihan huipussaan. Kuvaileminen vaan oli niin paljon kivempaa...


Ja nukkuminen. Siinä se mun matka menikin. Kivaa oli, ja koulujutut oli taas tyypillisesti tekemättä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti