maanantai 12. syyskuuta 2011

rakkaudentunnustuksia

Ei voi kyllä taas muuta kun myöntää, että we are living in a material world and I am a material girl. Vaikka mä kuinka yritän olla onnellinen välittämättä liikaa tavaroista, niin pakko se vaan on myöntää, että ne hallitsee mun elämää. Tässä on tullut taas tehtyä hankintoja (iskän rahapussin pienoisella avustuksella...), jotka on niin tavaroita, ettei enempää tavaroita voi olla. Mutta ne on ilahduttaneet mua tän kaiken koulustressin ohella ja vieneet mun sydämen täysin! 




Ensimmäisenä esittelyssä mun uudet, melkein täydelliset farkut. Ne on vaan himpun verran liian pitkät (mulle sopivan mittasia farkkuja saa etsiä!) ja niissä ei ole etutaskuja, mutta ah, miten hyvältä ne tuntuu jalassa! Pielavedellä, missä meidän mökki sijaitsee, on Very Nice -farkkujen tehtaanmyymälä, mistä saa priima- ja sekundafarkkuja aika tosi paljon halvemmalla kun jostain perusvaatekaupasta. Noi mitkä mulla on kuvassa, on priimat, SUZIEtight-mallia, makso 39.00. Toiset samanmoiset mutta wetlookmustat ostin sekundana (ja missäköhän se virhe olikaan? Tais lapussa olla rasti kohdassa "pesu", mutta minä mitään kyllä huomannu!) ja ne makso vaan 19.00! Se liike on vielä tosi sulonen, siellä ei ikinä oo paljon ketään samaan aikaan, joten ihan rauhassa saa sovitella ja katella, ja palvelu pelaa. Ihan vakkaripaikka aina Pielavesicityssä vieraillessa!




Toinen vakkaripaikka Pielavedellä on Kirjakulma Kipa. Se on jotenkin ihan multikauppa, siellä on kirjojen lisäksi kaikkea toimistotarvikesälää kynistä läppäreihin, kosmetiikkaa, askartelukrääsää, koruja yms. Yleensä mä löydän sieltä kaikenmaailman kirjoja, mutta yleensä mun budjetti ei sitten sallikaan kovin montaa kirjaa. Nyt löysin kaksi pokkaria jatkoksi Anna Goodbersenin kirjalle Huumaa, joka kertoo 1900-luvun alun Manhattanin seurapiireistä. Olen jo kauan etsinyt juuri pokkariversioita noista jatko-osista, koska ne maksaa kovakantisina niin paljon. Nyt sain kaksi pokkaria 8 euroa kappale, joten kannattava hankinta, sillä pelkästään tuo Erheitä näytti maksavan tuolla Kipassa 38.90... Suosittelen lämpimästi ensimmäisen osan perusteella, nyt vaan odotellaan että saadaan noi kirjotukset rämmittyä, että pääsen uppoutumaan keveään hömppään ruotsin ja ranskan kieliopin sijaan! 




Sunnuntaina mökiltä kotiutuessa koukattiin Rautalammin kautta. Siellä oli viime viikonlopun ajan Pestuumarkkinat, jotka tietysti piti käydä koluamassa! Sieltä löytyi mulle uusi ihana kaulakoru, 7 euroa oli mun mielestä aika pieni hinta tuosta, tykkään kovasti! Myös samanlaiset punaiset, siniset ja vihreät houkutteli, mutta ajattelin, että ei mulla ole mitään minkä kanssa niitä pitää, joten päädyin tähän ruskeaan. 



Tänään sitten kävin täydentämässä mun lankavarastoja parilla kerällisellä Novitan Crystal-lankaa, johon olen ihan totaalisen hurahtanut. Ihan uskomattoman parhautta. Hankasalmicityn paras lankavalikoima löytyy ehdottomasti kirkonkylän Aseman Merkkarista. Ihan oikeesti. Muuten mä en siellä käy, mutta näin syksyllä ravaan siellä yhtenään ostamassa sitä ja tätä lankaa ja sen ja tämän kokosia puikkoja ja virkkuukoukkuja. Tosta tulee sellanen tuubihuivin ja kaulurin sekotus. Mulla oli yks kerällinen jo tota lankaa, mutta se oli aavistuksen eriväristä kun tuo, mutta sitä ei enää Merkkarissa ollut, joten piti ottaa tuota. Se huivi menee kuitenkin sen verran rullalle, että pienet sävyerot ei haitanne. Toi lanka on vielä ihan älynopeeta tehdä kun se on niin paksua. Valmista huivia odotellessa...



Pistäydyttiin myös Säästötalossa, mistä löytyi aivan ihanaa kynsilakkaa sekä kynsitarroja. Mä näen jo mielessäni millasia luomuksia tosta BYS:in lakasta saa yhdisteltynä muihin lakkoihin! Ja noita Wild & Mildin kynsitarroja mä käytän sitten kun tulee ensilumi, ne on ihanan alkutalviset! Voi rakkaus. Jo tänään taidan kokeilla tuota lakkaa, ei auta!


Mutta kaikkein eniten tällä hetkellä fanitan TRESemmén Instantfresh kuivashampoota. Voi että, tätä mä olen kaivannut koko pienen ikäni. Säästötalossa mun silmät vahingossa osu tohon ja olihan se pakko napata. Kotiin tullessani kokeilin sitä melkein heti ja TADAH! Mun hiukset heräsi taas henkiin niitä koko päivän vaivanneen rasvakerroksen alta. Voi että mä niin palvon tuota pulloa. Hinta oli muistaakseni vajaa 7 euroa, joten ei paha. TRESemmén tuotteet on muutenkin osottautunu oikein hyviksi. Vaikka kun ostat sen ison pöntön shampoota, se vähän kirpasee, mutta kyllä se on sen arvosta, sellasesta tonkasta riittää niin pitkäks aikaa. Tykkään myös TRESemmén hiuslakasta, hyvin pitää ja tuoksuu mun mielestä tosi hyvälle.

Siinäpä mun tämän päivän materialistiset ajatukset, ihan hyvää vastapainoa ruotsin kuuntelulle, joka meni vähän niin ja näin. Mutta kyllä se aika varmasti läpi meni, se riittää tällä hetkellä. Jos nyt keittäs kupin vihreää teetä ja tyhjentäs vähän boksia ja lakkais kynsiä, ja sen jälkeen kuuntelis vähän ranskaa, kävis suihkussa ja painuis pehkuihin ihan hyvissä ajoin. Sounds like a plan, huh?

EDIT: Mä en tajua, miten mä oon onnistunu laittamaan noi taustavärialleviivaukset tonne alkuun, enkä saa niitä pois! Koettakaa kestää!

3 kommenttia:

  1. Farkkujen tehtaanmyymälä - sounds like a heaven! Ja voi kuinka kateellinen (ei vaan, oikeesti oon onnellinen sun puolesta ;)) olen sulle tosta kynsilakasta ja kuivashampoosta (ollut mun ostoslistalla liian pitkään, vieläkin kotiuttamatta).

    - Henna

    Ps. Jostain syystä en voi kommentoida tänne mun google-tilillä. Voi sukka. :s

    VastaaPoista
  2. Se on aika mahtipaikka kyllä! Ne muuttaa vähän isompiin tiloihin vielä tässä, joten aina vaan paranee. Ja se itse tehdas on myös meidän mökkimatkan varrella Keiteleellä, pitäs joskus poiketa siellä tehtaanmyymälässä! Se on M.A.S.I Companyn tehtaanmyymälä, joka tekee mm. legendaarisia Lee Cooperin farkkuja. Joskus voitas tehdä pyhiinvaellusmatka sinne ;D Mulla on nyt kynsissä pelkkää tota, ja näyttää aika kivalle näinkin, mutta mä voin vaan kuvitella miten kivalle näyttää jonkun muun kanssa awws! Ja suosittelen kiiruhtamaan Säästötaloon, siellä oli vielä iso kasa noita kuivashampoita! Voi eii, surullista kun ei toimi :(

    VastaaPoista
  3. Joo, tehdään toki pyhiinvaellusmatka sinne! Kuulostaa suunnitelmalta. ;) ja voi kyllä, toi lakka näyttää niiiiin hyvältä värillisen lakan kanssa. :)

    - Henna

    VastaaPoista